De Bobbie Foundation heeft als doel het werven van fondsen en het (financieel) ondersteunen van kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 17 jaar uit, in financiële nood verkerende, gezinnen in Nederland. Daarbij ligt in het begin de focus op de Gemeente Apeldoorn, de volle reikwijdte is Nederland. Kinderen die in armoede leven kunnen niet altijd onbezorgd opgroeien: financiële nood bezorgt het hele gezin stress. Een sinterklaascadeautje, verjaardagsfeestje of een tas en spullen voor school kan soms heel lastig zijn. Ook zit er een bezoekje aan bijvoorbeeld de bioscoop of een ander leuk uitje soms echt niet in. Deze kinderen wil de Bobbie Foundation tot steun zijn en hen jaarlijks wat onbezorgde momentjes bezorgen, waarin ze kunnen genieten van bijvoorbeeld een leuk cadeau, mooie spulletjes voor school of een moment van beleving. De Bobbie Foundation richt zich op deze kinderen omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor de benarde financiële situatie waarin zij leven, maar er wel onder lijden.
Uit cijfers van het CBS die het orgaan in 2019 bekend maakte, blijkt dat in Nederland 5,7 procent van de bevolking in armoede leeft. Voor de gemeente Apeldoorn is dat 4,7% van alle inwoners, wat neer komt op 7.320 Apeldoorners, waarvan er 2.067 kind zijn. Veel gezinnen moeten een beroep doen op de schuldsanering. De Voedselbank kan het aantal aanvragen voor eten vaak niet aan en het aantal hulpaanvragen voor bijzondere bijstand neemt toe.
De Bobbie Foundation richt zich in eerste instantie op Apeldoorn omdat de oprichters zelf uit deze gemeente komen en wij ergens moeten beginnen. In Apeldoorn ligt bij de start het grootste netwerk. Wij zullen daarmee een succesvolle start kunnen maken en verwachten dit dan verder uit te kunnen rollen in Nederland.
Omdat in onze beleving jongeren in de leeftijd vanaf 18 jaar meer mogelijkheden hebben om zichzelf te kunnen voorzien in ‘leuke momentje’ middels bijvoorbeeld inkomen uit een bijbaantje.
De Bobbie Foundation selecteert zelf geen gezinnen. Gezinnen kunnen uitsluitend voorgedragen worden door officiële hulpverlenende instanties zoals Stichting Leergeld waarmee wij samenwerken en die de gezinnen kennen. Lees er meer over op: https://www.leergeld.nl/dit-is-leergeld/hoe-doen-we-dit/
Maar dat kunnen bijvoorbeeld ook schuldhulpverleners zijn, bewindvoerders of medewerkers van wijkteams of gemeenten.
Op dit moment kunnen wij dat nog niet faciliteren.
Gezinnen of kinderen kunnen zich niet zelf bij ons aanmelden of door iemand anders aangemeld worden. Wij werken daarvoor samen met gespecialiseerde instanties die hierop selecteren en controleren.
Die zijn er ongetwijfeld! Er zullen altijd mensen zijn die, door ziekte, baanverlies, scheiding of een ongeluk, voor korte of langere tijd niet in staat zijn om voor zichzelf en hun kinderen te zorgen. En alleen voldoende inkomen door werk kan hun uit die situatie halen. Wij willen de kinderen (en daarmee de ouders) graag mentaal een steuntje in de rug geven: door ze te laten voelen dat er mensen zijn die met hen mee leven en ze even een leuk moment te geven.
Kinderen die leven in gezinnen die het niet breed hebben, die krijgen vaak tweedehands spullen of iets wat zij niet zelf hebben uitgezocht. Juist het zelf kunnen kiezen is onderdeel van het ‘leuke moment’. Maar er zijn gevallen waarin de Bobbie Foundation wel spullen geeft, bijvoorbeeld het schoolspullenpakket.
Doneren aan de Bobbie Foundation kan op de volgende manieren:
– Via het donatiemenu op www.bobbiefoundation.nl
– Via een donatie van een los bedrag op www.bobbiefoundation.nl
– Via een overboeking op IBAN NL53 RABO 0350 6631 22 t.n.v. Stichting Bobbie Foundation in Beekbergen
De Bobbie Foundation heeft een ANBI-status, dan zijn donaties fiscaal aftrekbaar vanaf een bepaald bedrag. Kijk voor de voorwaarden op www.belastingdienst.nl
Ja zeker, dat kan! Als je een factuur wilt ontvangen, stuur dan een mail naar info@bobbiefoundation.nl met de bedrijfsnaam, adres en de hoogte van het te doneren bedrag en wij zorgen dat je een factuur ontvangt voor de donatie.
Bobbie Foundation heeft geen personeel in dienst. Werkzaamheden worden vrijwillig uitgevoerd door Brenda Gerritse, Chantal Simons, Petra Troost en Lianne Tijmes, bestuursleden van de Bobbie Foundation. Daarnaast werken wij met vrijwilligers.
Alle kosten die de Bobbie Foundation maakt worden betaald door INDESEYEN, het bedrijf van de oprichter van de Bobbie Foundation. Daarnaast kunnen kosten voor diensten of producten geheel of gedeeltelijk gesponsord worden door leveranciers. Donateurs dragen de transactiekosten bij het doen van online betalingen.
Het geld dat wordt uitgegeven aan marketing wordt niet gedragen door de Bobbie Foundation maar wordt verzorgd door INDESEYEN, het bedrijf van Lianne Tijmes, oprichter van de foundation.
In het menu op deze website: OVER BOBBIE > JAARREKENINGEN.
Voor online betalingen maken wij gebruik van het platform van Mollie. Mollie brengt transactiekosten in rekening per transactie, de hoogte is afhankelijk van de betaalmethode. Die tarieven kunt u hier vinden: https://www.mollie.com/nl/pricing
Om uw donatie volledig aan het goede doel te kunnen besteden, vragen wij u deze transactiekosten te betalen. Een donatie is het donatiebedrag minus de transactiekosten. De transactiekosten zitten verwerkt in de donatiebedragen in het donatiemenu.
Met het donatiemenu willen we de betrokkenheid vergroten; zo weet je precies hoeveel je waarvoor doneert. Het donatiemenu kan steeds verder uitgebreid of aangepast worden. Maar zelf een bedrag doneren kan natuurlijk ook! Dit kan in het donatiemenu, onderaan door te kiezen voor een ‘los bedrag’, of bijvoorbeeld via een bankoverboeking.